Iedere organisatie communiceert en creëert daarvoor content. Ook jouw organisatie. Doe je het goed, dan bereik en bind je jouw doelgroep. Maar waarschijnlijk speel je met vragen als:
- Wat is goede content voor mijn organisatie?
- Passen mijn huidige media en content bij mijn doelen en doelgroep?
- Waarover kan ik publiceren en in welke vorm? (Inspiratie)
- Heeft mijn content effect? En hoe meet ik dat?
Vraag de gratis Content Quickscan aan
Stuur via het onderstaande contactformulier een link naar jouw content. Dat kan content van je website, social media of brochure zijn, maar bijvoorbeeld ook een whitepaper, artikel, e-book of magazine. Wij analyseren je content en de manier waarop je het medium inzet. We kijken wat goed gaat, wat beter kan en waar kansen liggen voor je doelen en doelgroep. Onze feedback komt daarna in heldere bewoording jouw kant op. Gratis en vrijblijvend.
[contact-form-7 id=”347″ title=”Content Quickscan”]
Meer over content
Content is een containerbegrip voor de inhoud van communicatiemiddelen. Inhoud in de vorm van tekst, beeld, geluid en video. De term content is overgewaaid uit Amerika en wordt vooral geassocieerd met online media. Niet helemaal terecht. Want ook gedrukte inhoud is content. Bovendien wordt de scheidslijn tussen print- en online content steeds dunner nu de koppeling tussen beide steeds directer wordt met toepassingen als QR en Layar.
Content als ruilmiddel: contentmarketing
Zet je content (actief) in met een commercieel doel, dan spreken we over contentmarketing. Contentmarketing is reclame 2.0. Geen platte commercials of advertenties, maar waardevolle informatie waaraan je doelgroep waarde hecht, of plezier beleeft. Dit gebeurt er als je jouw doelgroep waardevolle content biedt:
- Je laat zien expert te zijn op een bepaald gebied, je creëert autoriteit
- Je wekt sympahtie
- Je activeert het principe van wederkerigheid; voor wat hoort wat
Met contentmarketing ontwikkel je een robuuste voorkeur voor jouw bedrijf. Je ruilt dus in feite waarde voor waarde: content voor merkvoorkeur.