Contentmarketing

Het bedenken, creëren en publiceren van bijvoorbeeld een artikel, webtekst, e-magazine, whitepaper, video, animatie of e-book is één. De doelgroep bereiken en geïnteresseerd maken in je content is twee. Daarvoor is het zaak je publicaties goed deel- en vindbaar te maken en deze slim te promoten. Social media spelen daarin vaak een belangrijke rol.

Eenmaal de doelgroep bereikt doet goede content zijn werk: de deskundigheid, sympathie en het vertrouwen die je publicaties wekken, stralen af op je bedrijf. Het resultaat als je frequent blijft publiceren en promoten is een groeiend aantal leads, verkopen en een robuuste voorkeur voor jouw bedrijf of merk. Dit proces, waarin je potentiële én bestaande klanten bindt met waardevolle content, noemen we contentmarketing.

Contentstrategie

Het succes van contentmarketing valt of staat met een goede contentstrategie. Want hoe zorg je er voor dat jouw boodschap de doelgroep bereikt én blijft boeien? De contentstrategie geeft antwoord op die vraag in een concreet plan van aanpak voor productie, publicatie en contentbeheer.

Het frequent publiceren van waardevolle content vraagt om goed plannen en afstemmen. Daarom maak ik vaak gebruik van een contentkalender, waarvoor ik in de strategie al een stevige aanzet doe. Een contentkalender is een schema waarin mogelijke onderwerpen, uitwerkingen, geschikte media en de taakverdeling op datum beschreven staan. Ook bijzondere publicatiemomenten staan vermeld. Deze leidraad voor contentbeheer deel ik online met jou en andere contentbeheerders. Bijvoorbeeld via Google Drive. Zo houden alle betrokkenen het overzicht en blijft de continuïteit gewaarborgd.

Stuur een e-mail voor een vrijblijvend advies voor jouw contentmarketing of -strategie