Contentbeheer is net als sport. Een vergelijking die ik graag maak als liefhebber van zo’n beetje alle sporten met een bal. Maar een topper ben ik nooit geworden, hoe graag ik ook voetballer wilde worden. Meer talent heb ik voor communicatie. En dus was de keuze snel gemaakt toen ik op mijn twintigste nog in het vierde van de plaatselijke voetbalclub speelde en ranking 7 (da’s niet heel best) op mijn tennispasje prijkte. ‘De top halen is gemakkelijker dan er blijven’, hoor je sporters vaak zeggen die het wél halen. Een stelling die ook op gaat voor het beheren van content […]

Vrijdagavond 23.30 uur. “Hey Eelco, hoe is het met jou!” vraagt Harm – een vriend van een vriend – terwijl hij me een biertje aanreikt. “Je hebt een eigen bedrijf he, leuk man. Maar wat doe je precies?” Wie kent het niet. Je drukke werkweek zit er net op, als op een feestje wordt gevraagd naar je beroep. Op dat soort momenten wens ik gymleraar te zijn. Of politieagent. Of nog beter: automonteur. Beroepen waar iedereen een beeld bij heeft. Lekker makkelijk. Want hoe leg je in vredesnaam uit dat je contentspecialist bent? Ga er maar aan staan. Geluk bij […]

Stel je voor: Je bent op een verjaardag en vertelt continu over producten die je bedrijf verkoopt. Daar maak je geen vrienden mee. Zo is het ook op social media. Wie sociale kanalen als Facebook en Twitter alleen gebruikt voor pure reclame zal weinig mensen boeien, en dus bereiken. Voor bedrijven draait het op social media vooral om het creëren van betrokkenheid, autoriteit, sympathie en een bepaalde gunfactor. Waarden die de perfecte basis vormen voor een samenwerkings- of aankoopintentie. Mensen gaan nu eenmaal het liefst in zee met bedrijven waarover ze een goed gevoel hebben. Het uiteindelijke doel op social […]

Content is inhoud die beschikbaar wordt gemaakt door een medium. Dat kan een online medium zijn (zoals een website) maar ook een offline medium (zoals een tijdschrift). Content is er in tekst, beeld en geluid of een mix daarvan. Je kunt bij content denken aan video’s, artikelen, infographics, animaties, foto’s en geluidsfragmenten, maar bijvoorbeeld ook aan augmented reality. Maar het gekke is: Als je op vandale.nl het woord ‘content’ intypt, dan verschijnt er slechts één betekenis: tevreden. En dat is precies waarom ik deze blog schrijf. con·tent (bijvoeglijk naamwoord) 1 tevreden – de enige definitie die vandale.nl geeft Content betekenis (in de marketing) De tweede […]